Service & Garantie

    Klik hier om ons reparatie en garantie formulier te printen    

 

Service en Garantie voorwaarden Macrovet

De producten die Macrovet verkoopt voldoen aan de hoogste kwaliteit en degelijkheid en dient te doen wat er van verwacht mag worden. Wat garantie betreft houden wij ons aan de Nederlandse wet omtrent wettelijke garantie bepalingen voor consumenten. Mocht er bij een artikel onverhoopt problemen voorkomen dan wordt deze door Macrovet kosteloos hersteld. Hierbij kan sprake zijn van reparatie of vervanging dit ter beoordeling door Macrovet en/of de fabrikant. De garantie omvat fabricage en materiaalfouten. Uiteraard valt slijtage niet onder de garantie. Tevens kennen de verschillende producten verschillen in levensduur en kwaliteit. Macrovet is in alle gevallen het eerste aanspreekpunt voor aanspraak op garantie en zal indien nodig de leverancier of fabrikant er bij betrekken.

Fabrieksgarantie

Naast de wettelijke garantie geven sommige fabrikanten ook garantie op fabricage- en materiaalfouten. Indien er ook een fabrieksgarantie gegeven wordt vindt u dit apart op de productpagina of in de handleiding van het product vermeld. Een eventuele fabrieksgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Garantievoorwaarden

  • Bij een ongegronde klacht komen alle gemaakte kosten voor de consument.
  • Indien een klacht gegrond is, dan wordt het artikel (gedeeltelijk) gerepareerd of (gedeeltelijk) vervangen of (gedeeltelijk) gecrediteerd;
  • Artikelen die voor garantie of normale reparatie aan ons worden aangeboden dienen schoon en droog te zijn., Onderandere vieze behaarde scheermachines worden niet in behandeling genomen.
  • Wanneer u aanspraak wilt maken dient u altijd een kopie van de factuur mee te sturen zodat onze serviceafdeling kan zien dan u voor garantie in aanmerking komt.

Uitzonderingen op de garantie*

In sommige gevallen kan er geen aanspraak gemaakt worden op garantie zoals:

  • Beschadigingen door opzet of nalatigheid
  • Ondeskundig gebruik of nalatig onderhoud;
  • Normale slijtage
  • Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
  • Schade die aangebracht is door natuur, mens of dier vallen niet onder de garantie (zoals o.a. bliksem schade).

* Enkele voorbeelden van uitzonderingen

  • Tondeuze kopjes en scheermessen waarvan de zegel is verbroken of zichtbaar gebruiksporen bevatten zijn uitgezonderd van garantie om hygiënische en slijtage onderhevige redenen
    Voorbeeld: Een tondeuse kopje kan al bot raken na een keer een hond scheren als gevolg van een zanderigge vacht of te weinig olie gebruiken.
  • Genees, en verzorgingsproducten waarvan de zegel is verbroken kunnen niet geruild of geretourneerd worden vanwege veiligheds en hygiënische redenen.
  • Batterijen voor schrikdraadapparaten vallen buiten de garantie omdat de levensduur van te voren niet te garanderen is, dit hangt samen met de kwaliteit van uw afrastering.
    Voorbeeld: Een schrikdraadbatterij kan binnen een week leeg zijn op het moment een afrastering slecht is onderhouden of kortsluiting maakt.
  • Accu's van tondeuses hebben een maximala garantie van 6 maanden na factuurdatum
  • Kabelbreuk bij scheermachines en tondeuses vallen buiten de garantie omdat dit geen fabrieksfouten zijn en meestal tot stand komen door slijtage of verkeerd gebruik.
    Voorbeeld: Door het vele bewegen of aan het snoer trekken, of een dier gaat er op staan kan er een kabelbreuk onstaan in het snoer.

Repareren van scheermachines en tondeuses

Onze uiterst bekwame monteur draait er zijn hand niet voor om en repareert elke scheermachine of tondeuse van de merken Oster, Andis, Liscop (Duitse Lister), Aesculap-Econom, Aesculap favorita, hauptner en Heiniger. Van al deze machines zijn de meest gebruikte onderdelen in voorraad. Op alle scheermachinereparaties geldt een garantie van 3 maanden. Het repareren van een scheermachine duurt gemiddeld 3 tot 7 dagen nadat wij deze hebben ontvangen.

PS. wij repareren geen Engelse Listers zoals de Lister star, Lister legend, Lister Laser etc. Van deze machines hebben wij geen onderdelen in voorraad en kunnen wij oook niet bestellen.
Tevens repareren wij ook geen Chinese scheermachines omdat wij hier geen onderdelen van hebben en wij niet achter de kwaliteit van deze machines kunnen staan.

Klik hier om ons service en garantieformulier te printen. 

Stuur uw reparatie samen met een compleet uitgeprint ingevuld formulier plus eventueel een kopie van de aankoopfactuur op naar Macrovet.nl, t.a.v. Technische dienst, Thomas Edisonweg 36, 5151 DJ Drunen.

Slijpen van scheermachine messen en tondeusekopjes

Uiteraard bent u bij ons op het juiste adres voor het slijpen van scheermachine messen en tondeuse kopjes van alle verschillende merken. Voor zowel scheermessen als tondeuse kopjes hebben wij een aparte slijpmachine, dit samen met ruim 25 jaar ervaring van de monteur kunt u rekenen op perfecte kwaliteit. Voor het slijpen van tondeusekopjes of een stel scheermachine messen rekenen wij € 9,95 per stuk plus € 3.95 verzendkosten (per zending). Het slijpen van scheermachinemessen en tondeusekopjes duurt gemiddeld 3 tot 7 dagen nadat wij deze hebben ontvangen.

Slijpwerk dient altijd van te voren op onze website besteld te worden

Ga naar
Scheermessen en tondeusekopjes laten slijpen voor het bestellen en uitgebreide uitleg.

Reparatie schrikdraadapparaten

Van de merken Rutland Electric Fencing, Hotline en Phoenix hebben wij alle onderdelen in voorraad. Op onze uitgebreide testapparatuur kunnen we het schrikdraadapparaat testen en eventuele storingen opsporen. Een reparatie van een schrikdraadapparaat duurt gemiddeld 3 tot 7 dagen nadat wij deze hebben ontvangen.

Klik hier om ons service en garantieformulier te printen. 


Stuur uw reparatie samen met een compleet uitgeprint ingevuld formulier op naar Macrovet.nl, t.a.v. Technische dienst, Thomas Edisonweg 36, 5151 DJ Drunen.

 

Overige apparaten / producten repareren

Heeft u een ander apparaat of product welke gekocht is bij macrovet.nl en dat defect is en gerepareerd moet worden al dan niet voor garantie, neem dan contact met ons op. Wij zullen dan met u overleggen of het product door ons gerepareerd kan worden of dat het handiger is om het direct met de fabrikant of importeur te regelen.