Veelgestelde vragen

Vraag: Kan ik bij Macrovet bestellingen komen afhalen?
Antwoord: U kunt bij ons afhalen op 2 verschillende locaties. Onze hoofdvestiging bevindt zich in Den Burg op Texel en het logistieke centrum in Drunen (Noord-Brabant). Wanneer u uw bestelling wilt afhalen dan kunt u deze het beste eerst via de website bestellen, u kunt dan aangeven dat u deze wilt afhalen, tevens kunt u dan ook kiezen voor achteraf betalen.

Vraag: Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb als jullie het opsturen?
Antwoord: Wanneer u uw bestelling op werkdagen voor 15.00 uur besteld heeft wordt deze in de regel dezelfde dag verstuurd (mits in voorraad) en als de vervoerder zijn best doet de volgende dag bij u afgeleverd.

Vraag: Vanaf welk bedrag wordt er gratis verzonden?
Antwoord: Wij rekenen altijd een vast bedrag voor het verzenden van € 3,95 incl. btw binnen Nederland. Voor zendingen naar het buitenland worden er andere tarieven gerekend. Kijk op de pagina "Verzendinformatie" voor alle verzendtarieven.

Vraag: Mogen de producten retour als deze niet naar mijn zin zijn?
Antwoord: Wanneer de producten welke u heeft ontvangen niet naar wens zijn mogen deze binnen 14 dagen na ontvangst retour gestuurd worden. Na 14 dagen na ontvangst is de zichttermijn verstreken. Meer info kunt u op deze pagina vinden "Ruilen & Retourneren."

Vraag: Wat moet ik doen als er tijdens het bestellen / afrekenen een foutmelding wordt gegeven?
Antwoord: Het komt wel eens voor dat er een foutmelding wordt gegeven tijdens het bestellen. Controleer in dit geval eerst of u alle velden juist heeft ingevuld. Wanneer u een foutmelding krijgt tijdens het betalen met iDeal, kan het zijn dat er een storing is binnen iDeal of bij de bank.

Vraag: Ontvang ik van Macrovet een factuur?
Antwoord: Nadat u uw bestelling betaald heeft via iDeal of een andere betaalmethode ontvangt u van ons een factuur via de e-mail, mocht u een factuur kwijt zijn geraakt of niet onvangen hebben kunt u contact met ons opnemen, wij zullen deze dan opnieuw versturen. Indien u een vaste account bij ons heeft kunt u ook uw facturen bekijken in "mijn account".

Vraag: Kan ik bij jullie ook op rekening kopen?
Antwoord: U kunt bij ons achteraf betalen met een zeer strikte betalingstermijn van 14 dagen. Voor het achteraf betalen hebben wij een samenwerking met Buckaroo Online Payment services in combinatie met Afterpay, zij houden toezicht of de openstaande facturen binnen de gestelde termijn betaald worden. Kijk bij "Betaalmogelijkheden" voor meer informatie over achterafbetalen met Afterpay.

Vraag: Het product dat ik gekocht heb is stuk?
Antwoord: Wanneer u een artikel gekocht heeft en deze binnen de garantie termijn defect gaat zullen wij deze kosteloos repareren of vervangen. "Meer over service en garantie"

Vraag: De goederen zijn beschadigd door verzenden?
Antwoord: Binnen 7 dagen verwachten wij van u telefonisch of per e-mail een bericht hierover, dan zullen wij het kosteloos retour halen en opnieuw verzenden.

Vraag: Kan ik mijn bestelling annuleren?
Antwoord: Dat kan indien de bestelling nog niet verzonden is. Zodra de artikelen verzonden zijn worden ze door de vervoeder alsnog aangeboden. U kunt tegen de vervoerder zeggen dat u de zending niet in ontvangst wilt nemen en dat deze terug gestuurd mag worden naar Macrovet. Indien u de zending in ontvangst hebt genomen heeft u altijd een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst en kunt u binnen deze 14 dagen de koop ontbinden en de producten naar ons retourneren. "Ruilen & Retourneren."

Vraag: Ik heb een onderdeel nodig van een product dat u verkoopt maar kan het op de site niet vinden?
Antwoord: Als u ons een e-mail stuurt met een duidelijke omschrijving van merknaam en typenummer ontvangt u een offerte van ons. Indien u akkoord gaat met de offerte, ontvangt u van ons een e-mail met daarin een Ideal betaallink voor de vooruitbetaling van de bestelde producten.