9.4 / 10Klantbeoordelingen

Macrovet klantenservice

Advies en service zoals het hoort

Veelgestelde vragen

Wanneer de producten die je hebt ontvangen niet naar wens zijn, heb je 30 dagen na ontvangst de tijd om ons te laten weten dat je van de koop af wilt zien. Na 30 dagen na ontvangst is de zichttermijn verstreken. Meer informatie vind je op de Ruilen en Retourneren pagina.
Dat kan indien de bestelling nog niet verzonden is. Zodra de artikelen verzonden zijn worden ze door de vervoerder alsnog aangeboden. U kunt tegen de vervoerder zeggen dat je de zending niet in ontvangst wilt nemen en dat deze terug gestuurd mag worden naar Macrovet. Indien je de zending in ontvangst hebt genomen, heb je altijd een zichttermijn van 30 dagen na ontvangst en kun je binnen deze 30 dagen de koop ontbinden en de producten naar ons retourneren. Lees meer hierover op de Ruilen & Retourneren pagina.
Als je ons een e-mail stuurt met een duidelijke omschrijving van merknaam en typenummer ontvang je een offerte van ons. Indien je akkoord gaat met de offerte, ontvang je van ons een e-mail met daarin een iDEAL betaallink voor de vooruitbetaling van de bestelde producten.

Standaard worden alle prijzen inclusief btw getoond op onze website.  Op elke product pagina staat naast de prijs een schuifje waar je alle prijzen op onze website kunt veranderen naar de exclusief btw prijs.

Nadat je jouw bestelling betaald hebt via iDEAL of een andere betaalmethode ontvang je van ons een factuur via de e-mail. Mocht je een factuur kwijt zijn geraakt of niet ontvangen hebben dan kun je contact met ons opnemen, wij zullen deze dan opnieuw versturen. Indien je een vaste account bij ons hebt, kun je ook jouw bestellingen bekijken in "mijn account".

Standaard bieden we geen afhaalmogelijkheden aan bij een van onze vestigingen. Wij zijn er op ingesteld om alle bestellingen te versturen. Wilt u toch liever iets komen afhalen, neem dan even contact met ons op. Er is namelijk altijd een uitzondering te maken.
Wanneer je jouw bestelling op werkdagen voor 15.00 uur besteld hebt, wordt deze in de regel dezelfde dag verstuurd (mits in voorraad en als de vervoerder zijn best doet) en wordt jouw bestelling de volgende dag bij je afgeleverd.
Binnen Nederland en België is het verzenden vanaf een orderbedrag van € 99,- gratis. Daaronder betaal je een bedrag van € 6.95 binnen Nederland en € 9.95 voor zendingen naar België. Alle overige landen hebben aangepaste verzendtarieven welke je kan vinden op Verzendinformatie voor alle verzendtarieven.

De korting op de verzendkosten voor orders boven de € 99,-  geld niet voor de extra verzendservices zoals "niet bij de buren leveren",  "avond levering",  "speciaal transport gevaarlijke goederen", "Extra grote of zware goederen die op een pallet geleverd moet worden". Ons systeem trekt bij deze uitzonderingen wel het bedrag van de standaard leverkosten af van de totale leverkosten.

Voorbeeld: Avond levering kost 1 euro extra;  € 7.95 - € 6.95 = € 1,- ( u betaald dan dus 1 euro voor de extra service)
Het komt wel eens voor dat er een foutmelding wordt gegeven tijdens het bestellen. Controleer in dit geval eerst of je alle velden juist hebt ingevuld. Wanneer je een foutmelding krijgt tijdens het betalen met iDEAL, kan het zijn dat er een storing is bij iDEAL of bij de bank. Blijft de foutmelding terug komen dan mag je ons altijd bellen +31 (0) 222 761770. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
Wij verzoeken je een gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken. Je krijgt dan van ons een retouretiket zodat je producten kosteloos naar ons kunt retourneren. Wij zullen je dan zo snel mogelijk een nieuwe verzenden. Hier zijn uiteraard geen kosten aan verbonden.
Je kan bij ons achteraf betalen met een zeer strikte betalingstermijn van 14 dagen. Voor het achteraf betalen hebben wij een samenwerking met Klarna via Mollie, zij houden toezicht of de openstaande facturen binnen de gestelde termijn betaald worden. Kijk bij Betaalmogelijkheden voor meer informatie over achteraf betalen met Klarna.
Wanneer je een artikel gekocht hebt en dit artikel gaat binnen de garantie termijn defect, zullen wij deze kosteloos repareren of vervangen. Meer informatie lees je op de Service en garantie pagina. Maar uiteraard kunnen wij ook artikelen waarvan de garantietermijn is verlopen vaak nog repareren. Hiervoor hebben wij een eigen technische dienst. Hier zijn dan vaak wel kosten aan verbonden voor onderdelen, verzending en arbeid.